HEALY SANDRA CATHERINE 

所属部署基盤科学系
職名准教授
Last Updated :2020/04/10

プロフィール

取得学位

  • 理学修士(英語教育学), アストン大学, 2003年07月

職歴

  • 2013年04月~, 京都工芸繊維大学, 准教授

担当授業

    学部:Interactive English A, Interactive English B, Active English CLIL, Active English CLIL
    博士前期:Content and Language Integrated Learning Ⅱ, Presentation Strategies
    博士後期:学術英語研究
    シラバス:『シラバスシステムへのリンク』

所属学会

    Asia TEFL, The Japan Association for Language Teaching (JALT), The Japan Association of College English Teachers (JACET), PanSIG, Peace of a Global Language

研究活動

論文

  • The Self-Perceived Identities of Adult Bilinguals raised in Japan
    著者名 : Amanda Taura, Sandra Healy
    掲載誌名 : 摂大人文科学
    出版年月 : 2017年01月
    巻・号・頁 : 24 pp. 179-190
  • The Art of Resistance
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : Peace as Global Language: Reflections on peace without boundaries
    出版年月 : 2013年03月
    巻・号・頁 : pp.146-163
  • Summarizing story using visuals
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : OnTask: The Journal of the JALT Task-Based Learning SIG
    出版年月 : 2011年12月
    巻・号・頁 : 1(1), pp.22-27
  • The On-Going Evolution of a Large Extensive Reading Program
    著者名 : Claflin, M., HEALY SANDRA CATHERINE, Thorp, L.
    掲載誌名 : 高等教育フォー ラム
    出版年月 : 2011年03月
    巻・号・頁 : 1, pp.53-59
  • Mirror Effects: Biracialism in Japanese Schools
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : JALT2009 Conference Proceedings
    出版年月 : 2010年10月
    巻・号・頁 : pp.555-563
  • Literature in the EFL Classroom: From theory to practice
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : 京都産業大学論集
    出版年月 : 2010年03月
    巻・号・頁 : 42, pp.178-191
  • Gendered Talk or Cultured Talk
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : Journal and Proceedings of the Gender Awareness in Language Education (GALE)
    出版年月 : 2008年07月
    巻・号・頁 : 1(1), pp.100-107
  • Communication Patterns in Interlingual and Intercultural Marriages in Japan
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : 22 Essays in English Studies: Language, Literature and Education
    出版年月 : 2007年03月
    巻・号・頁 : pp.305-326
  • Motivating Students to Read
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : 摂大人文科学
    出版年月 : 2006年12月
    巻・号・頁 : 14, pp.91-95
  • Communication skills for presentations
    著者名 : Mason, R., Saito, A., HEALY SANDRA CATHERINE, Satoi, H., Markves, S.
    掲載誌名 : JALT2009 Conference Proceedings
    出版年月 : 2006年08月
    巻・号・頁 : pp.444-451
  • Communication Patterns in Cross Cultural Marriages in Japan
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : 摂大人文科学
    出版年月 : 2005年09月
    巻・号・頁 : 13, pp.99-125
  • Cutting Edge Intermediate [Textbook Review]
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : The Language Teacher
    出版年月 : 2004年10月
    巻・号・頁 : 28(1), JALT, pp.38-39
  • フィリピン人講師との協働によるオンラインスピーキング活動の評価
    著者名 : Sandra Healy 坪田康 工藤由美子 Monte Balistoy
    掲載誌名 : 信学技報
    出版年月 : 2017年09月
    巻・号・頁 : 41・19-23
  • Digital collaboration and the impact on motivation and identity
    著者名 : HEALY SANDRA CATHERINE
    掲載誌名 : ELT in Asia in the Digital Era: Global Citizenship and Identity
    出版年月 : 2018年06月
    巻・号・頁 : 65-72
  • Developing a computer-based speaking test of English as a lingua franca: 87 Preliminary results and remaining challenges
    掲載誌名 : WASEDA Working Papers in ELF
    出版年月 : 2018年09月
    巻・号・頁 : Vol. 7


© Kyoto Institute of Technology, © Media Fusion Co., Ltd.